Той е християнски проповедник. В своите изповеди Августин засяга проблема за злото, но от тази гледна точка той по оригинален начиш решава проблемите на историческото развитие. Според него историята на човечеството е арена на борба на доброто и злото, на земния глад и на небесния град. Задачата на философията на историята е да различи сред различните народи двата града. Има два града, значи има два свята, два начина на живот и два вида човек - земен и небесен. Земния има шест възрасти, а небесния започва със телесен живот, но се преражда духовно. И той преминава през такива възрасти, но те са духовни. В земния град времето е линейно и е само сега, а в небесния е мястото на любовта и вечността, защото Бог е любов, но човешката история е злото.
Августин създава философско историческа концепция от линеен тип. По отношение на земната история тя има регеситски и есхалотогичен характер. Историята се дели на три периода:
- Естественото състояние;
- Стария завет;
- От Христос до Страшния съд.
Историята се разглежда като последователна промяна на периодите.